Kobieta w błogosławionym stanie powinna pielęgnować siebie bardziej, ponieważ dba o dwa życia na raz.

Wiąże się to nie tylko z badaniami lekarskimi, ale także ze dobrym odżywianiem.

Poza ruchem, kontrolą u doktora, dieta jest najważniejszym elementem pielęgnacji o zdrowie. Filarem diety kobiety ciężarnej jest obliczenie posiłków. Zasadę, aby spożywać za dwoje należy odrzucić już na na początku, bo jedyne, do czego poprowadzi to nadmiar kilogramów.
Ważne jest dostarczanie składników potrzebnych rodzicielce oraz maluchowi, czyli witamin, minerałów, składników zdrowotnych. Konieczne jest spożywanie warzyw i owoców. Najbardziej ważne są warzywa, w których znajdują się wszystkie niezastąpione składniki. Żeby nie było nudno, warzywa warto jest gotować na parze, przez co są miękkie, zdrowsze, proste do wchłaniania i zdrowe.

Tak samo poprawnie, korzystnie sprawdzają się sałatki z surowych warzyw, jednak trzeba je przed użyciem bardzo starannie umyć pod letnią wodą.

Należy kupować warzywa na jarmarkach i z ekologicznych upraw, dzięki czemu ma się większą pewność, że rośliny nie są pryskane szkodliwymi substancjami.

Poza warzywami i owocami bardzo istotne jest spożywanie mięsa i nabiału. Jeżeli nie jest się wegetarianką, ograniczenie mięsa do minimum nie jest najlepsze. Ma ono wiele żelaza, potrzebnego kobietom w ciąży. Wraz z rozwojem dziecka zmniejsza się jego ilość w ciele matki, co może prowadzić do anemii. Aby jej zapobiec trzeba dostarczać niezbędny składnikdodatek w jedzeniu. Czerwone mięso dodaje dużo żelaza, lecz powinno być spożywane jedynie raz na tydzień. Zdecydowanie pozytywniejsze dla zdrowia i kondycji organizmu jest mięso z drobiu, grillowane albo gotowane.

flores porto adriano
.